2011-06-27

SOMMARMORGONVANDRING BLAND SÅDANT JAG TYCKER OM

Blå blommor är favoriten sommaren 2011, de vackra hortensiorna gör mig varm om hjärtat, påminner om morsdag o det som dit hör till
Bakom lövverket prasslar det och jag går......
  


längs den gamla gräsbevuxna vägen fram till...


vårt matfriska getgäng, det låter gott när 50 munnar tuggar o mumsar av sommarens frukostbord
klöver, hundkex, timotej, prästkrage o blåviol



hemma på gården vakar James, en respektingivande syn med ståtlig huvudskrud, över...





....småttingar som vuxit och lärt sig att villigt posera framför kamerakvinnan


här har vi kungen av getgården, ståtlige Hobson, med grånad mustasch  &
stenkoll på alla o allt som händer i omgivningen



ingen sommar utan jordgubbstårta, dagen före midsommaraftonen bjöds det traditionsenligt på kaffe med tårta till alla besökare, vi tackar för trevlig samvaro och upprepar samma procedur nästa år



i väntan på gäster hittar jag ett annat motiv som alltid gör mig lika glad;-)




uppe på vår höjd vill vi sitta en stund innan solen går ner ....

En titt i rabatten om några nya blommor slagit ut under tidiga morgontimmen, men nu knackar Luther på axeln, det är dags att inleda dagsverket för.... 

mjölken kallar, osten skall ystas och mesen kokas!!



 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar